Røde Kors Aarhus fejrer 150 år
Musikalsk fejring af fællesskabet
Jubilæumskoncert til fordel for Røde Kors Aarhus
En særlig jubilæumskoncert samler nogle af landets stærkeste musikalske kræfter til en aften, hvor musikken og medmenneskeligheden går hånd i hånd. Oplev en række markante danske artister på scenen i Musikhuset, når Røde Kors Aarhus fejrer 150 år med hjælp, håb og fællesskab.
Musik med mening
I 150 år har Røde Kors Aarhus gjort en forskel for mennesker i sårbare livssituationer. Det markerer vi med en storslået velgørenhedskoncert, hvor publikum inviteres til at være en del af en fejring, der rækker langt ud over musikken.
På scenen står den anerkendte jazzbassist og komponist Peter Vuust som kapelmester sammen med 5 x Vuust, LiveStrings og et stærkt hold af gæsteartister. Glæd dig til at opleve Mike Andersens rå blues- og soulunivers, Lau Højens nærværende sangskrivning, Dophas personlige popfortællinger og Bye Bye Brendas stemningsfulde americana-toner. Sammen skaber de en aften fyldt med musikalsk kvalitet, varme og fælles oplevelser.
En aften, der gør en forskel
Koncerten er ikke blot en fejring af en imponerende historie. Den er også en investering i fremtiden. Overskuddet går ubeskåret til Røde Kors Aarhus’ mere end 50 sociale aktiviteter, som hvert år hjælper tusindvis af mennesker i lokalområdet.
I de smukke rammer i Musikhuset kan du se frem til en koncertoplevelse præget af nærvær, stærke musikalske møder og en særlig følelse af fællesskab, der rækker ud over salen.
Glæd dig til en inspirerende aften, hvor musik og medmenneskelighed mødes i anledning af Røde Kors Aarhus’ 150-års jubilæum.
Koncerten er støttet af Salling Fondene