Queenmachine Århus18 Foto Thinkalike 1920 1980
30/09-2021

Musikhusets billetsalg slår rekord

Alletiders bedste billetsalg i Musikhuset tyder på, at livsglæden er på vej tilbage hos danskerne

Det er svært at få armene ned i Musikhuset. Her godt en måned efter lanceringen af det nye program for efteråret er billetsalget for perioden på det højeste niveau i husets historie. Rådmand glæder sig over at byens store kulturlokomotiv igen kører for fuld damp efter måneders coronanedlukning.

”Vi er rigtig mange, der har savnet fællesskabet og de store kulturoplevelser. Det gode billetsalg er et tydeligt udtryk for, at folk har savnet Musikhuset og savnet at møde kulturen live på scenen. Musikhuset har gennem coronanedlukningen gennemført succesfulde digitale arrangementer og baggårdskoncerter, men nu vil aarhusianerne og byens gæster have den ægte vare. Det er fantastisk, at kulturen, hverdagen og Musikhuset er tilbage for fuld damp,” siger rådmand for Kultur og Borgerservice Rabih Azad-Ahmad.

Bedste efterår i Musikhusets historie

På nuværende tidspunkt ligger det samlede billetsalg efter programlanceringen hele 17 % over rekordåret 2019. Det er altså det hidtil bedst sælgende efterår i Musikhusets 40-årige historie. Med mere end 38.000 solgte billetter den første måned efter lancering af det nye program, går Musikhuset efteråret og tiden efter corona i møde med løftede arme.

”Vi er flere, der har været ret spændte på at se, hvordan efteråret ville udvikle sig. Det ser heldigvis ud til, at folk er mere end klar til at komme i Musikhuset og få en stærk liveoplevelse i godt selskab. Vi tror også, det spiller ind, at vi har formået at holde os relevante og i tæt kontakt med vores gæster i hele vejen gennem corona, hvor vi har lavet alle de koncerter og aktiviteter, som overhovedet var muligt under omstændighederne,” siger Musikhusets direktør Jan Christensen.

Højdespringerne er de store musicals She Loves YouDen Skaldede FrisørAtlantis og The Bodyguard. Andre velsælgende forestillinger er Det Kongelige Teaters udgave af Astrid Lindgrens elskede historie om Brødrene LøvehjerteDen Korte med Frederik Cilius og Rasmus Bruun og den svenske stjerne Lisa Ekdahl. Også billetsalget til de verdensberømte Berliner Philharmoniker er strøget derudaf og gik udsolgt i Symfonisk sal på under en uge.

De ti højdespringere
Den Skaldede Frisør